سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راز های پشت صحنه صنعت کاغذسازی

                                                                     راز های پشت صحنه صنعت کاغذسازی

کم کم داریم به فصل پاییز و شروع مدارس نزدیک میشیم. شور و شوق بچه ها برای شروع مدرسه همیشه بخاطر خرید دفتر و کتاب ه. آیا تا بحال با خود فکر کرده اید که این دفتر و کتاب دوست داشتنی چجوری تولید میشه؟مؤدب

                                                     بریم یه نگاه کوتاهی داشته باشیبم به صنعت کاغذسازی و مراحل ساخت کاغذ و مقوا:

1فرایند تولید معمولا با برداشت درختان یا سایر گیاهان غنی از فیبر آغاز می شود.مواد خام برای جداسازی الیاف از ناخالصی هایی مانند پوست و لیگنین، تحت تراشه، خمیر و غربالگری قرار می گیرند.

2) خمیر کاغذ می تواند از طریق فرآیند های مکانیکی شیمیایی یا نیمه شیمیایی رخ دهد که هر یک بر کیفیت و ویژگی های کاغذ نهایی تاثیر میگذارد.

3) خمیر سازی شیمیایی شامل پختن تراشه های چوب در مواد شیمیایی مانند هیدروکسید سدیم و سولفید سدیم برای تجزیه لیگنین و تولید الیاف قوی مناسب برای محصولاتی مانند کاغذ چاپ است.

4) سپس الیاف استخراج شده تمییز و سفید شده و با آب ترکیب می شود تا مخلوطی از خمیر کاغذایجاد شود.

5)سپس خمیر به ماشین های کاغذسازی وارد می شود، جایی که به شکل ورق هایی در می آیند، خشک می شوند و اغلب برای برآوردن نیاز های خاص پوشش داده می شوند یا پردازش می شوند.

                                                    خب حالا که مراحل تولید کاغذ رو گفتیم، اما در مورد راز ها هنوز حرفی نزدیم:وااااای

اولین راز ناگفته، در باره اهمیت ضدعفونی کاغذ موقع ایجاد بار سنگین میکروبی و آلودگی در طیفرآیند تولیده. که یک بخشش بر میگرده به آلودگی ناشی از صمغ و چسبندگی اون، یک بخشش هم بخاطر تخم حشرات در بافت چوبه.

دومین راز ناگفته، درباره اهمیت سفیدکردن کاغذ یا بلیچینگ خمیر کاغذه که یک کاغذ سفید و با کیفیت بهمون میده.

                                                         بریم ببینیم شرکت آرال شیمی در این باره چه نقشی داره؟؟؟؟

دیدیم که یکی از مهم ترین مراحل تولید کاغذ، سفیدسازی یا بلیچینگ کاغذه. محصول سرفوسیب آرال شیمی نه تنها ای فرآیند سفید کنندگی رو به نحو عالی انجام میده بلکه بخاطر مواد تشکیل دهنده ش که شامل پراستیک اسید و پراکسید هیدروژنه، میتونه ضدعفونی خمیر و کاغذ رو به بهترین شکل انجام بده.

حالا که با ناگفته ها آشنا شدید، می تونیداطلاعات تکمیلی را از این مقاله دریافت کنید.